Lidl Radioadverteerder 2018

Lidl Radioadverteerder 2018

Er is veel mogelijk met het medium radio. De volgende adverteerders durven vernieuwend te zijn en gebruiken het medium radio zoals het bedoeld is. Zij verdienen hiermee een nominatie voor een RAB Radio Advertising Award!  

Genomineerd voor radioadverteerder van het jaar
ASN Bank

Credits: Selmore, The Ambassadors, Vizeum Radio heeft een belangrijke rol in de middelenmix. Voor het jongere deel van de doelgroep kiest ASN Bank voor de inzet van Spotify en digitale radio. ASN Bank heeft een zeer onderscheidende serie radiocommercials. Rustige en lichtvoetige vertellingen over duurzaamheid en hoe je daar met je keuze voor een bank aan bijdraagt. Binnen het thema van het fabeldierenrijk wordt de consument op sympathieke wijze een spiegel voorgehouden. Elke commercial draagt bij aan de totale merkenbouw en licht een specifiek onderwerpen uit. Deze aanpak maakt ASN Bank uniek en effectief in haar radiocommunicatie.Lees artikel

Genomineerd voor radioadverteerder van het jaar
Ford

Credits: Ogilvy & Mather Amsterdam, Studio Alfred Klaassen, Mindshare Creatie is heel goed. Mooie storytelling met steeds een herkenbaar eigen Ford geluid. Ford neemt de tijd op radio om een verhaal te vertellen, dit geeft de boodschap veel impact. Radio is een groot onderdeel in de mediamix. Voor de Ford Transit modellen is radio het hoofdmedium. Ford zet ook programmatic audio in en toont hiermee pioniersmentaliteit aan. Ford staat open voor een goed gesprek over de mogelijkheden van radioreclame en heeft waardering voor het medium.Lees artikel

Genomineerd voor radioadverteerder van het jaar
Lidl

Credits: Joe Public, TopFormat, ZIGT Door jarenlange constante aanwezigheid op radio heeft Lidl de hele markt een uplift bezorgd. Naast de reguliere actiematige uitingen brengt Lidl ook themacampagnes met muziek van volkszangers Frans Bauer en George Baker. In deze radiocommercials is het assortiment onderdeel van geheel. Dit maakt de boodschap veel krachtiger. Lidl maakt gebruik roadblocks (gelijktijdige uitzending op meerdere zenders) en heeft dit onderzocht op reclame-effecten. Ook branded content is onderdeel van de radiostrategie. Via acties in het radioprogramma zelf komt Lidl op ludieke wijze in aanraking met luisteraars.Lees artikel

 

 



© Radio Advertising Awards 2018 - Website door Pieter Smit Media
0:00 / 0:00