Dacia Duster wint met de actie Blijf Erin en Win op Radio 538 de branded content award

Dacia Duster wint met de actie Blijf Erin en Win op Radio 538 de branded content award

De jury heeft lovende woorden: “Spraakmakende actie met veel spanning er om heen, hoge wow factor. Er is gezorgd voor een hoge engagement met de luisteraars doordat iedereen kon meestemmen op content. Men leefde echt mee met de kandidaten. Alle features van de auto werden betrokken bij de actie. Dacia profiteert van de merkkracht van Radio 538.”

Aan deze actie werkten Concepts Talpa Media Solutions, Publicis, Dorst & Lesse en OMD mee.

Er zijn twee cases die met kop en schouders boven het non-spot-maaiveld uitstaken het afgelopen jaar. Zij hadden een nominatie voor een RAB Radio Advertising Award! 

Genomineerd voor beste branded content case
Dacia

Actie: Vier deelnemers, vier dagen, opgesloten in één Dacia Duster. Degene die het langst bleef zitten won de auto. De deelnemers moesten slapen, eten en leven in de Dacia Duster. De Dacia Duster stond bij 538 en was volledig uitgerust met camera's en microfoons zodat de 538-studio elk moment van de dag kon schakelen met de deelnemers in de auto. Via 538.nl kon je 24/7 live meekijken. Om deelnemers uit de auto te krijgen maakte de zender het de deelnemers extra moeilijk door verschillende challenges. Luisteraars konden via diverse kanalen mede bepalen wat er in de Dacia gebeurde.Lees artikel

Genomineerd voor beste branded content case
Save the Children

Actie: Vrijdag 15 december 2017 was het Foute-kerst-truien-dag van Save the Children. Op deze dag heeft Qmusic het Foute Uur veranderd in het Foute Kerstuur. Om kinderen in de kou aan een warme trui te helpen, konden luisteraars doneren aan Save the Children. Bij elke honderd donaties zond Qmusic een uur langer foute kersthits uit. Het resultaat was dat de hele dag foute kerstmuziek klonk. Jury: “Er is een sterke brandfit van het goede doel van Save the Children, Kerstmis, het foute uur en het radiomerk Qmusic. Het actiemechanisme -meer doneren is langer doorgaan- is creatief en effectief. Er is een grote betrokkenheid bij de programmering van Qmusic. De actie wordt groot gemaakt door alle uren, deejays en kanalen van de zender te betrekken.” Lees artikel

 



© Radio Advertising Awards 2018 - Website door Pieter Smit Media
0:00 / 0:00