Vakjury creatie radiocommercial

Vakjury creatie radiocommercial

Wie wint de Radio Advertising Award in de categorie vakjury radiocommercial?

Een deskundige vakjury beoordeelt de ingezonden radiocommercials:

  • Jan-Willem Brüggenwirth (de creatieve directie)
  • Marcel Hartog (Joe Public)
  • Madeleine van Schendel (Motion Content Group Netherlands)
  • Erwin Dito (McDonalds)
  • Kees Kroot (Soundcircus)
  • Giel Beelen (Radio Veronica)

Gejureerd wordt op de onderstaande criteria die afzonderlijk en in onderlinge samenhang worden gehanteerd:

  1. Creativiteit (spotlengte, copy, geluid, stemgebruik, etc.)
    Op welke creatieve manier is gebruik gemaakt van de mogelijkheden van radio, waardoor de commercial opvalt en de attentie van de luisteraar te pakken krijgt? Is goede humor dan toch weer de topscoorder van het elftal of zijn er andere wijze van creativiteit met tekst en geluid die winnaarpotentie verraden?
  2. Uniciteit (origineel, uniek en onderscheidend)
    In hoeverre is de uiting enig in zijn soort? Lijkt de commercial puur en zuiver, en onmiskenbaar bij de afzender te passen, klopt de "branding" met die van de afzender.
  3. Effectiviteit (interessante boodschap, zet luisteraar aan tot actie)
    Is de boodschap duidelijk en helder of worden we afgeleid door nietszeggende bijzaken? Roept de commercial de gewenste reactie van de luisteraar op? Brengt de commercial een positief gevoel? Geen geschreeuw tegen de luisteraar of gebruik van een kakofonie aan geluideffecten.


© Radio Advertising Awards 2018 - Website door Pieter Smit Media
0:00 / 0:00