Alle facetten van audio en radio worden op innovatieve wijze ingezet. McDonald’s speelt goed in op de gebruiksmomenten en kan zo optimaal gebruikmaken van de mogelijkheden die radio biedt. McDonald’s is door haar toegankelijk een fijne gesprekspartner voor de radiobedrijven. Zij zijn een voorbeeld voor andere adverteerders. Voor McDonald’s werken reclamebureau TBWA\NEBOKO en mediabureau OMD.
En er waren nog twee adverteerders met een nominatie:
Credits: Selmore, Ambassadors, Vizeum
ASN Bank is consistent in haar strategie en opvallende creatie, waarbij ze erin slaagt de luisteraars keer op keer te verrassen met nieuwe ‘fabels’. TV en online video vertellen het brede merkverhaal en radio en Spotify geven verdieping. De verdubbeling van merkoverweging en -voorkeur laat zien dat de wijze waarop ASN Bank het medium radio inzet, uitermate effectief is.Lees artikel
Credits: TBWA\NEBOKO, OMD
McDonald’s heeft radio stevig verankerd in haar middelenmix en maakt optimaal gebruik van de commerciële audio-mogelijkheden. In de ochtenduren heeft zij een McBreakfast propositie, op zonnige middagen inspireert zij de luisteraar met McFlurry commercials. De storytelling creatie van de commercials zorgen voor een sterke boodschap overdracht, waarbij McDonald’s consistent gebruik maakt van haar herkenbare soundlogo. Naast spotreclame heeft zij ook diverse branded content campagnes gevoerd.
Lees artikel
Credits: Helden Media, MediaXplain
TUI kiest voor elke doelgroep een eigen mediastrategie met een belangrijke rol voor radio vanwege de sterk activerende eigenschappen. Binnen het radiolandschap is TUI breed aanwezig; sponsor van The Friday Move bij BNR, infomercials met Erben Wennemars over ‘opladen’, diverse branded content acties en een constante stroom aan activatie commercials met herkenbare eigen stem en goed soundlogo. TUI kent de radiomarkt en maakt gebruik van haar kracht.Lees artikel
Over ons
Het RAB (Radio Advies Bureau) is de marketingorganisatie van alle landelijke en regionale, publieke en commerciële radiostations. RAB staat voor het vermarkten van radiokennis en biedt inspiratie aan adverteerder, reclame- en mediabureaus om met radioreclame méér te bereiken bij de luisteraars van de radiomerken.