#Doeslief campagne van SIRE wint de vakjuryprijs creatie!
Met krachtige commercials wordt veel impact gemaakt. Perfecte balans van woord, sound en audio waardoor de luisteraar getriggerd en geraakt wordt. Goed gebruik gemaakt van de kracht van radio door commercials uit te zenden op het moment dat het er toe doet, bijvoorbeeld de commercial over ritsen in het verkeer na het filenieuws en de commercial over geluidsoverlast in de avonduren. Aan deze radiocommercial hebben meegewerkt: Joe Public, Soundcircus en Starcom. De vakjury creatie jureerde de 123 inzendingen op de criteria radiocreativiteit, uniciteit, effectiviteit en beleving voor de luisteraar.
Audi A3 Advance Sport
Credits: Selmore, Alfred Klaassen, MediaCom
“Audi is al jaren consistent en onderscheidend aanwezig op radio. Deze commercial is heel creatief; de luxe metaforen laten via audio de auto zien en voelen. Door de rust en ruimte die de commercial heeft, opvallend in het commercialblok.”Lees artikel
Weet je nog campagne
Credits: TBWA\NEBOKO, Dentsu Red Star
“Alle commercials schetsen zeer herkenbare situaties, zijn heel humoristisch en stralen gezelligheid uit. Het inspelen op de emoties er-bij-willen-zijn en je verantwoordelijkheid pakken zijn treffend. Goed uitgevoerd met de bombastische opbouw, het uitvergroten en dan de overgang.”Lees artikel
De spanning van het spel campagne
Credits: INDIE Amsterdam, Wave, Dentsu
“Met deze commercials gaan we terug naar de kern van het spel. Ze laten voelen hoe een simpel balletje heel veel spanning oproept. De campagne zet goed neer wat het is, je ziet het gebeuren. Intrigerend mede door het goede sound design.”Lees artikel
#Doeslief campagne
Credits: Joe Public, Soundcircus, Starcom
“Sterk in eenvoud, je bent er direct. Consistent en impactvol. De radiocommercial is het hart van de campagne waarbij audio, sound en tekst perfect op elkaar zijn afgestemd. Ook in audio heel goed gemaakt. Hoewel de commercials kort zijn, zijn ze zeer krachtig.”Lees artikel
Koning Toto-campagne
Credits: TBWA\NEBOKO, Ambassadors, MAGNA
“Voor de jongere doelgroep een aansprekende commercial met de muziek van rapper Donnie, zo benader je die doelgroep! Toto creëert hiermee een heel eigen geluid en maakt daarmee zeer goed gebruik van de kracht van audio, het liedje blijft hangen in je hoofd. Commercials hebben een goede flow en het koor is fantastisch.”Lees artikel
Over ons
Het RAB (Radio Advies Bureau) is de marketingorganisatie van alle landelijke en regionale, publieke en commerciële radiostations. RAB staat voor het vermarkten van radiokennis en biedt inspiratie aan adverteerder, reclame- en mediabureaus om met radioreclame méér te bereiken bij de luisteraars van de radiomerken.