beste branded content case

beste branded content case

Interpolis op Qmusic met #IkRijvoorNL is de beste branded content case!

De jury heeft lovende woorden: “Aansprekende campagne, goed gebruik van emotie. Qmusic toont lef met deze gedurfde content in een nieuwe ochtendshow. Goed om op verschillende manieren en momenten in het jaar aandacht te vragen voor het onderwerp en zo bewustwording te creëren en gedrag te stimuleren.” Aan deze campagne werkten ook Oliver en Mindshare mee.

Voor deze categorie gebruikt de jury ter beoordeling de volgende parameters: wow-factor, brandfit, involvement, luisteraar en het resultaat. Uit alle inzendingen heeft de jury de onderstaande cases beloond met een nominatie. 

branded content
Pech in de Liefde?

ANWB Pechhulp van de Wegenwacht op Radio 538 met Pech in de Liefde? Talpa Network, Wavemaker Actie: Het hele jaar door helpt de Wegenwacht mensen met (auto)pech weer op weg, graag willen zij groeien in de jongere doelgroepen. Mensen met pech in de liefde kunnen ook wel hulp gebruiken. Daar ligt het haakje voor de actie van Wegenwacht op Radio 538. Luisteraars van 538 die hulp nodig hebben, kunnen zich aanmelden via 538.nl. Op 14 februari rijden 538-dj’s met een speciale Wegenwacht Valentijn-bus naar drie luisteraars en helpen hen in de liefde! Ze komen in de uitzending met hun verhaal en krijgen uiteraard ook een abonnement op de Wegenwacht. Jurycommentaar: Sympathieke en originele actie met de inzet van een speciale Wegenwacht Valentijn pechhulp-bus. De combinatie van bereik en potentie in de doelgroep met een ludieke actie zorgt voor een match van de Wegenwacht met Radio 538.Lees artikel

branded content
#IkRijvoorNL

Interpolis op Qmusic met #IkRijvoorNL Oliver, Mindshare Actie: Interpolis heeft een automodus app die je telefoon op ‘onbereikbaar’ zet tijdens de autorit. Om een stijging in app downloads én gebruik te realiseren, ontwikkelde Interpolis #IkRijVoorNL, een puntenspaarsysteem. Mattie Valk is ambassadeur van de campagne en gaat op zoek naar relevante verhalen van betrokkenen bij een verkeersongeval en besteedt daar aandacht aan in zijn Ochtendshow. Videoreportages worden geplaatst op AD.nl in de video wall en aangejaagd door article previews op AD.nl en de social kanalen van Qmusic. Jurycommentaar: Aansprekende campagne, goed gebruik van emotie. Qmusic toont lef met deze gedurfde content in een nieuwe ochtendshow. Goed om op verschillende manieren en momenten in het jaar aandacht te vragen voor het onderwerp en zo bewustwording te creëren en gedrag te stimuleren.Lees artikel

branded content
Zitcheck

Zilveren Kruis op Qmusic met Zitcheck MediaActivationCo., Mindshare Actie: Zilveren Kruis wil zich graag onderscheiden door naast gezondheid ook vitaliteit dichterbij brengen. Zij kiest hiervoor het onderwerp te veel zitten. Omdat mensen op het werk veel zitten, ook DJ's, is de samenwerking gezocht met Qmusic. DJ's die tijdens de kantoortijden actief zijn, hebben redactioneel aandacht besteed aan het onderwerp en een beroep gekroond tot Europees Kampioen zitten. Jurycommentaar: Het grote bereik in de doelgroep en het feit dat Qmusic de actie programmeerde in twee programma's op werkdagen tussen 10 en 16 uur, de uren dat Nederlanders voor het werk het meest zitten, zorgde voor een logische fit. Daarnaast bleek Qmusic open te staan voor een radioactie waarbij de luisteraar nu eens geen grote prijzen zou winnen, maar het maken van leuke en relevante radio voor de doelgroep vooropstelde.Lees artikel

 



© Radio Advertising Awards 2019 - Website door SMIT. Digitaal vakmanschap
0:00 / 0:00