Inhaker Laurel / Yanny van Staatsloterij de beste radiocommercial vakjury

Inhaker Laurel / Yanny van Staatsloterij de beste radiocommercial vakjury

Om de mega jackpot van 10 juni te promoten hebben de reclamemakers van Staatsloterij heel snel geschakeld met een inhaker op de Laurel/Yanny hype. De radiocommercial speelt met audio én actualiteit, twee basiswaarden van radio. De call to action is de grap, dat is zeer creatief. En deze inhaker past ook nog binnen de campagnestrategie. Aan deze radiocommercial hebben meegewerkt: TBWA\NEBOKO, The Ambassadors en Universal Media Group. De vakjury creatie jureerde de 129 inzendingen op de criteria radiocreativiteit, uniciteit, effectiviteit en beleving voor de luisteraar.

De vakjury beoordeelde de 129 inzendingen op originaliteit, creativiteit en uniciteit, die afzonderlijk en in onderlinge samenhang worden gehanteerd. En deze vijf adverteerders stonden op de shortlist! 

radiocommercial vakjury
ASN Bank

Fabeldierenrijk campagne met Gewoontedier, Nitwitter, Na-aap, Vergadertijger, Databeessie Credits: Selmore, The Ambassadors, Vizeum “Een waar sprookje! Zeer creatieve storytelling. Meer bankbedrijven claimen verantwoord ondernemen maar ASN is met haar radiocampagne uniek en onderscheidend. Technisch prachtig gemaakt met mooie muziek en goed uitgevoerde menselijke geluidseffecten.”Lees artikel

radiocommercial vakjury
Van A naar Beter

Ode aan de Praatpaal Credits: Roorda, Soundcircus “Afscheid van de praatpaal met mooie laatste woorden door Nico Dijkshoorn. Je luistert naar deze boodschap! Echt entertainment op stand-up comedian level. Het is zeer origineel. Naast het opvallende stemgeluid van Nico Dijkshoorn is ook de voice-over Daan Schuurmans fantastisch gecast.”Lees artikel

radiocommercial vakjury
Smart

Vloekend inparkeren Credits: BBDO, Zenith “Briljant! Gedurfd van Smart. Dit past ook bij het automerk. Heel creatief met parkeersensor als acteur in de radiocommercial. Het is heel beeldend, je ziet het zo voor je.”Lees artikel

radiocommercial vakjury
Staatsloterij

Mega Jackpot van 10 juni met de inhaker Laurel/Yanny Credits: TBWA\NEBOKO, The Ambassadors, Universal Media Group “Heel snel geschakeld door de makers. De radiocommercial speelt met audio én actualiteit, twee basiswaarden van radio. De call to action is de grap, dat is echt heel creatief. En deze inhaker past ook nog binnen de campagnestrategie.”Lees artikel

radiocommercial vakjury
Tele2

Roxeanne’s super super super selfie Credits: INDIE, Audentity, Wavemaker / MediaCom “Het klopt gewoon. Een lang lied op de radio, de vorm is de boodschap, ‘niet omdat het moet, maar omdat het kan’. Met het eigen Tele2 geluid is het een sterke nieuwe variant binnen de zeer succesvolle campagne.”Lees artikel

 



© Radio Advertising Awards 2022 - Website door SMIT. Digitaal vakmanschap
0:00 / 0:00