Inhaker Laurel / Yanny van Staatsloterij de beste radiocommercial vakjury
Om de mega jackpot van 10 juni te promoten hebben de reclamemakers van Staatsloterij heel snel geschakeld met een inhaker op de Laurel/Yanny hype. De radiocommercial speelt met audio én actualiteit, twee basiswaarden van radio. De call to action is de grap, dat is zeer creatief. En deze inhaker past ook nog binnen de campagnestrategie. Aan deze radiocommercial hebben meegewerkt: TBWA\NEBOKO, The Ambassadors en Universal Media Group. De vakjury creatie jureerde de 129 inzendingen op de criteria radiocreativiteit, uniciteit, effectiviteit en beleving voor de luisteraar.
De vakjury beoordeelde de 129 inzendingen op originaliteit, creativiteit en uniciteit, die afzonderlijk en in onderlinge samenhang worden gehanteerd. En deze vijf adverteerders stonden op de shortlist!
Fabeldierenrijk campagne met Gewoontedier, Nitwitter, Na-aap, Vergadertijger, Databeessie
Credits: Selmore, The Ambassadors, Vizeum
“Een waar sprookje! Zeer creatieve storytelling. Meer bankbedrijven claimen verantwoord ondernemen maar ASN is met haar radiocampagne uniek en onderscheidend. Technisch prachtig gemaakt met mooie muziek en goed uitgevoerde menselijke geluidseffecten.”Lees artikel
Ode aan de Praatpaal
Credits: Roorda, Soundcircus
“Afscheid van de praatpaal met mooie laatste woorden door Nico Dijkshoorn. Je luistert naar deze boodschap! Echt entertainment op stand-up comedian level. Het is zeer origineel. Naast het opvallende stemgeluid van Nico Dijkshoorn is ook de voice-over Daan Schuurmans fantastisch gecast.”Lees artikel
Vloekend inparkeren
Credits: BBDO, Zenith
“Briljant! Gedurfd van Smart. Dit past ook bij het automerk. Heel creatief met parkeersensor als acteur in de radiocommercial. Het is heel beeldend, je ziet het zo voor je.”Lees artikel
Mega Jackpot van 10 juni met de inhaker Laurel/Yanny
Credits: TBWA\NEBOKO, The Ambassadors, Universal Media Group
“Heel snel geschakeld door de makers. De radiocommercial speelt met audio én actualiteit, twee basiswaarden van radio. De call to action is de grap, dat is echt heel creatief. En deze inhaker past ook nog binnen de campagnestrategie.”Lees artikel
Roxeanne’s super super super selfie
Credits: INDIE, Audentity, Wavemaker / MediaCom
“Het klopt gewoon. Een lang lied op de radio, de vorm is de boodschap, ‘niet omdat het moet, maar omdat het kan’. Met het eigen Tele2 geluid is het een sterke nieuwe variant binnen de zeer succesvolle campagne.”Lees artikel
Over ons
Het RAB (Radio Advies Bureau) is de marketingorganisatie van alle landelijke en regionale, publieke en commerciële radiostations. RAB staat voor het vermarkten van radiokennis en biedt inspiratie aan adverteerder, reclame- en mediabureaus om met radioreclame méér te bereiken bij de luisteraars van de radiomerken.