Inhaker Laurel / Yanny van Staatsloterij de beste radiocommercial vakjury
Om de mega jackpot van 10 juni te promoten hebben de reclamemakers van Staatsloterij heel snel geschakeld met een inhaker op de Laurel/Yanny hype. De radiocommercial speelt met audio én actualiteit, twee basiswaarden van radio. De call to action is de grap, dat is zeer creatief. En deze inhaker past ook nog binnen de campagnestrategie. Aan deze radiocommercial hebben meegewerkt: TBWA\NEBOKO, The Ambassadors en Universal Media Group. De vakjury creatie jureerde de 129 inzendingen op de criteria radiocreativiteit, uniciteit, effectiviteit en beleving voor de luisteraar.
De vakjury beoordeelde de 129 inzendingen op originaliteit, creativiteit en uniciteit, die afzonderlijk en in onderlinge samenhang worden gehanteerd. En deze vijf adverteerders stonden op de shortlist!
Over ons
Het RAB (Radio Advies Bureau) is de marketingorganisatie van alle landelijke en regionale, publieke en commerciële radiostations. RAB staat voor het vermarkten van radiokennis en biedt inspiratie aan adverteerder, reclame- en mediabureaus om met radioreclame méér te bereiken bij de luisteraars van de radiomerken.